Tesla-Vragen 

Samen naar een duurzame toekomst
 

Het bestellen van uw Tesla

Het kopen van een Tesla is, als je eerder auto's hebt gekocht, een geheel nieuwe ervaring.
Je was het gewend om je te vervoegen bij je vertrouwde, of een nieuwe, autodealer die je van alles vertelde over de auto, een proefrit liet maken en daarna alles in het werk stelde om je de auto te verkopen.

Bij Tesla heeft men dat gevoel niet. Je krijgt informatie, de proefrit en als je alles weet wat je weten wilt dan krijg je het advies op naar de website van Tesla te gaan om de auto te configureren en te bestellen.

Men legt het je wel uit en laat het zien en dan zie je ook wat de auto gaat kosten.

Was je voorheen gewend om dan een onderhandelingstraject met de verkoper aan te gaan, dan is het even wennen dat dat hier niet speelt (behalve bij bijzondere situaties als een showroom model). De prijs is de prijs.
Het is van Elon Musk bekend dat hij geen kortingen toe staat. Ook zijn eigen familie en vrienden betalen de volle prijs en krijgen ook geen voorrang in het afleverproces.

Meestal ga je dan naar huis en configureert de auto (een keer of twintig) en dan uiteindelijk plaats je de bestelling. 
Je hebt dan nog twee weken om veranderingen aan te brengen (of de bestelling te annuleren, dat kan ook) en daarna wordt hij bevestigd en definitief gemaakt (confirmed).

Het is een goed gebruik dat, zolang de onderdelen voor de auto nog niet door Tesla zijn besteld/gereserveerd (daarvan wordt je op je account op de hoogte gehouden) je nog veranderingen kunt vragen maar er komt een moment dat het echt definitief is.