Tesla-Vragen 

Samen naar een duurzame toekomst
 

Wie, wat en waarom..

De beste manier om mij even voor te stellen komt van Tesla zelf.
Op de website staat in het kort het verhaal.

Wat wil je nog meer.

Maar ook wat andere informatie.

In mijn dagelijks leven werk ik voor het bedrijf dat ik samen met mijn zoon heb opgericht. Zoals op de auto te lezen is gaat het over letselschade.
Ik werk zelf bijna 35 jaar in de letselschade maar heb daarnaast veel interesse in de vraag hoe processen verlopen. Hoe kun je dat verbeteren en eigentijds(er) maken?
Nu is deze branche, net als de verzekeringswereld, geen voorloper als het gaat om innovatie, geloof me maar!

In een periode van tien jaar hebben we het proces van de behandeling van een letselschade online ontwikkeld. Een leuke combinatie. Mijn zoon als afgestudeerd programmeur (Master Computerscience, Machine Learning) en ik met mijn veldervaring in de letselschade.

Inmiddels bestaat iLetsel tien jaar en bereiken we ruim 25% van de branche, d.w.z. dat één op de vier letselschades via een iLetsel dossier, online, wordt behandeld. En de groei zit er goed in.

Het leuke is dat het platform waarop iLetsel draait veel meer mogelijkheden biedt dan alleen een kantoorproces. Alles draait tegenwoordig om connectiviteit en daar lopen we ook in voorop.

We vinden het leuk om onze deenemers niet alleen een goed werkend kantoorsysteem te bieden maar ook betrokkenheid bij de groep, ze hebben samen dezelfde belangen, en de positie van de groep in de markt zo te versterken zodat het allemaal succes-kantoren zijn!

Ik heb nog een praktijk waarin ik zelf letselschade cliënten help maar ben steeds meer van mijn tijd bezig met de mogelijkheden voor en belangen van onze groep deelnemers.

Community-manager


Kort geleden heb ik mijn functie-omschrijving naar Communitymanager veranderd.

Het is nu bijna 3 jaar geleden dat ik een Tesla heb gekocht. Ik denk dat de ontwikkeling zoals die nu gaat, de overstap naar elektrische auto's erg belangrijk is.
Maar dan moet er wel iets meer gebeuren dan nu.

Het bijzondere van Tesla, en dat is ook de reden dat ik deze website schrijf, is dat vanaf het allereerste moment de klant centraal staat. Ik heb in die drie jaar gemerkt dat dat enorm goed werkt en dat dat de aanpak van deze tijd moet zijn.

Jammer genoeg zie je daar niets van terug bij de andere fabrikanten van elektrische auto's. Elon Musk, de CEO van Tesla heeft een visie als het gaat om de vraag wanneer een elektrische auto een succes wordt. De auto moet een groot bereik hebben, moet snel geladen kunnen worden en alles moet eigenlijk zo eenvoudig mogelijk zijn.
Dat zie je aan het laden van een Tesla. Terwijl andere merken er niet in slagen om een uniform systeem te bedenken zet Tesla laders neer, thuis, onderweg bij hotels en langs de snelwegen (Superchargers) waar het een kwestie is van stekker pakken en inpluggen.
Geen gedoe met een losse kabel, of met pasjes, of met een app, maar gewoon op de manier die voor de automobilist het prettigst is.

De autoindustrie weet nog niet echt wat zij wil. Van de elektrische auto's die zij aankondigen wordt verwacht dat deze wel als vanzelf verkocht gaan worden maar ik heb daar mijn twijfels over.
De tijd zal het leren. In dit jaar komen de eerste Tesla Model 3's op de weg en ik denk dat de wachtlijst, die nu rond de 400.000 ligt, nog wel eens veel langer gaat worden.

Als Teslarijder wordt je vanzelf een soort van ambassadeur. Dat is enorm leuk want je krijgt er een grote vriendenkring bij en tegelijk een andere, nieuwe, kijk op veel ontwikkelingen.

Zodra het gaat om elektrische auto's blijken er enorm veel misverstanden te bestaan. Steeds terugkerende discussies en vragen.
Met deze website hoop ik dat ik veel informatie heb gebundeld zodat je snel in de materie thuis bent.
Voor beginnende Teslarijders, of wie er eentje besteld heeft of gewoon interesse heeft heb ik deze website gebouwd.

Natuurlijk zal ik de inhoud steeds aanvullen, als er nieuwe ontwikkelingen zijn.